Tuesday, June 21, 2011

Lawak Story

Assalamualaikum

Hye uollss...bertemu lagi kita dalam segmenn " Manisnya Kurma Ini " ... hehehe. Ini lah akibatnya terlalu meminati SEPAH..Haah...korang kenal tak sepah nie siapa..?..mesti korang kenal kan...kalau korang tak kenal,nie mesti kes tak layan tv show.. :) ... tahniah buat sepah sebab berjaya masuk ke final. I love them very much.Harap mereka buat yang terbaik punya waktu final nanti.Kita sama-sama doakan yer..*Amin


*Dari kiri ; Damak,Syuib,Mamat


Oklah,sebenarnya entry kita kali nie bukan lah nak cerita tentang Maharaja Lawak.Tapi,saya nak cerita tentang satu cerita yang lawak,yang akan membuatkan korang ketawa terbahak-bahak sampai tak ingat dunia...hahaha.Saya saja jer buat muqaddimah pasal maharaja lawak tu.Supaya korang semangat nak baca.Maklumlah korang nie kan kalau pasal hal lawak-lawak,tak boleh nak ketinggalan.

Cerita yang saya maksudkan tadi adalah tentang seorang lelaki tua dan seorang doktor.Enjoy it..!!

Cerita Pertama

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.


"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"
"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah."



Lawak tak..?...kah..kah...kah...gelak lah..kesian kat pakcik tua nie kan,tak pasal-pasal kena oleh doktor tu.


Cerita Ke-2

Malam tu lepas makan malam, Ajoi lepak-lepak di depan TV sambil berbual dengan isterinya.


Ajoi: “Kalau abang meninggal, ayang menikah lagi tak?”


Isteri: “Tentu saja tidak! Ayang akan duduk dengan adik perempuan Ayang. Abang pulak camner kalau saya meninggal, abang nikah lagi tak?”

Ajoi: “Tentu sekali tidak , sama juga macam ayang… abang juga akan tinggal bersama dengan adik perempuan Ayang…

Hahahaha...apa punya suami lah macam nie kan.Kalau lah lelaki nie suami aku.Conform aku minta cerai on the spot...!!!..kekeke

  Sampai sini  jer lah entry kita untuk kali ni yer..harap korang semua suka dan terhibur hendaknya.Kalau nak  cerita lawak lagi,nanti cik ena kongsikan kalau ada masa yer.

Bubye
Salam
See You Soon

Thanx sudi baca entry kali ni..:)

    Salam Sayang,





Suka..? Like Jer!

6 comments:

Bui Idzra Ryn said...

adoiii..memang lawak lah part doktor tu..hihi

bui minat nabil..tp rsnya juara jozan kot..sebab jozan ramai peminat

~ena kinang~ said...

hehe...golek2 lah..tnggu pa lagi..kekeke
nabil n jozan pun ok jgak..;)

myamyza said...

hakhakhak kelakaunye..saya reader baru disini, salam kenal2 ye...
follow sini, harap sudi follow kite balik.. tengss

~ena kinang~ said...

salam kenal jgak...
tenks follow saya..nnti sya follow blek erk..

myhatiku said...

haha..lawak la..boleh pulak tinggal bsame adik pempuan bini dye..aha:D
nyway,damak tuh jep kan..hee

~ena kinang~ said...

hehe..tu la pasal...adakah ptut..;)
yupp..hee

Post a Comment

Copyright@ *Segala post-post yang tercatat di atas adalah hak milik Cik Ena*